Sportano: Elastyczny obieg faktur w dynamicznie rozwijającym się e-commerce
Sportano to dynamicznie rozwijająca się firma e-commerce z siedzibą w Zielonej Górze, która w zaledwie kilka lat zbudowała silną pozycję w branży sportowej. Sklep internetowy Sportano.pl działa od czterech lat, oferując klientom szeroki wybór sprzętu, odzieży i akcesoriów dla wielu dyscyplin – od sportów zimowych po fitness i outdoor.
Od początku działalności celem firmy było stworzenie multibrandowego i multisportowego sklepu, w którym klient znajdzie wszystko, czego potrzebuje – wraz z doradztwem ekspertów i nowoczesną logistyką. W Zielonej Górze działa jeden z najnowocześniejszych magazynów obsługujących e-commerce, wyposażony w innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pozwalają na szybką i precyzyjną obsługę zamówień.
Zobacz, jak to działa w praktyce
Wyzwania związane z niedopasowanym systemem do obiegu faktur
Przed wdrożeniem systemu AMODIT, firma Sportano, korzystając z wcześniejszego systemu do obiegu dokumentów borykała sie z wyzwaniami, takimi jak:
Zbyt rozbudowany i mało elastyczny system
Dotychczasowe rozwiązanie obejmowało wiele funkcji, z których firma nie korzystała na co dzień. W praktyce utrudniało to pracę, zamiast ją ułatwiać. Każda modyfikacja czy dostosowanie procesu wymagały dodatkowych nakładów czasu i kosztów.
Wysokie koszty utrzymania i rozwoju
System, z którego korzystano okazał się rozwiązaniem kosztownym względem oferowanych możliwości. Firma potrzebowała narzędzia, które będzie bardziej dopasowane do skali działalności i pozwoli w przyszłości tworzyć procesy w sposób ekonomiczny i elastyczny.
Ograniczone możliwości dalszej rozbudowy
Dynamiczny charakter e-commerce wymagał narzędzia, które można łatwo dostosowywać do nowych potrzeb biznesowych. Inne systemy nie dawały możliwości tworzenia nowych procesów wewnętrznych, takich jak rejestracja środków trwałych, wnioski urlopowe czy obieg umów, w ramach jednej spójnej platformy.
Były inne rozwiązania, ale część z nich obsługiwała tylko wybrane procesy, na przykład obieg faktur. My potrzebowaliśmy czegoś szerszego – systemu, który pozwoli nam w przyszłości rozwinąć się o kolejne obiegi, takie jak rejestracja środków trwałych, wnioski urlopowe czy umowy. AMODIT dał nam tę elastyczność.
Zakres wdrożenia systemu AMODIT
Na pierwszym etapie wdrożenia w Sportano uruchomiono obieg faktur kosztowych. Proces objął elektroniczne przekazywanie, akceptację i archiwizację faktur kosztowych w sposób uporządkowany i dostępny dla odpowiednich osób. W kolejnych etapach firma planuje wykorzystać system również do:
Rejestracji środków trwałych z przypisaniem do użytkowników
Obsługi wniosków urlopowych
Obiegu umów i innych dokumentów administracyjnych
Współpraca z Astrafox – producentem systemu AMODIT
O powodzeniu wdrożenia systemu AMODIT w Sportano decydowała również wysoka jakość współpracy z zespołem Astrafox, który odpowiada za jego implementację i rozwój. Relacja między firmami opiera się na partnerstwie, otwartej komunikacji i sprawnym wsparciu technicznym.
Sportano szczególnie docenia profesjonalizm specjalistów Astrafox, ich szybkie reagowanie na potrzeby oraz przejrzysty system obsługi zgłoszeń, który zapewnia płynny przebieg działań i komfort codziennej pracy z systemem.
Efekty wdrożenia obiegu faktur kosztowych
Wdrożenie systemu AMODIT w firmie Sportano rozpoczęło się od uruchomienia procesu obiegu faktur kosztowych. Nowy system pozwolił uporządkować i usprawnić sposób przekazywania dokumentów, zapewniając większą kontrolę nad procesem akceptacji i pełną transparentność danych.
Choć firma podkreśla, że największe korzyści pojawią się wraz z rozbudową kolejnych procesów, już na obecnym etapie wdrożenie przyniosło wymierne efekty organizacyjne.
Optymalizacja zaangażowania zespołu
Nowy system pozwolił ograniczyć liczbę osób uczestniczących w procesie obiegu dokumentów o ok. 15%, co przełożyło się na większą efektywność pracy i oszczędność czasu w codziennej obsłudze faktur.
Elastyczność i samodzielność w tworzeniu procesów
Dzięki AMODIT firma zyskała możliwość samodzielnego rozwijania i dostosowywania procesów do własnych potrzeb, bez konieczności angażowania zewnętrznych dostawców czy ponoszenia dodatkowych kosztów wdrożeniowych.
Efektywność kosztowa i skalowalność systemu
Nowe rozwiązanie okazało się bardziej ekonomiczne w utrzymaniu i skalowalne wraz z rozwojem organizacji. AMODIT stał się elastyczną platformą, na której Sportano może budować kolejne procesy – m.in. rejestrację środków trwałych, wnioski urlopowe czy obieg umów.
„Polecam system AMODIT. Zarówno współpraca z Astrafox, jak i samo rozwiązanie technologiczne spełniają nasze oczekiwania. Widzimy duży potencjał w dalszym rozwoju systemu w naszej organizacji.”
Dowiedz się więcej
Chcesz usprawnić obieg faktur w swojej firmie?
Umów się na darmową konsultację
z jednym z naszych specjalistów. Zaprezentujemy Ci krok po kroku, jak przy pomocy AMODIT skutecznie zoptymalizować procesy w Twojej firmie.
Jakie obszary możesz usprawnić
w swojej firmie?
Obszar
kadrowy
Przechowuj wszystkie dane pracowników w jednym miejscu dzięki automatyzacji procesów w obszarze kadrowym.
Obszar
finansowy
Zautomatyzuj procesy finansowe i unikaj błędów wynikających z ręcznego wykonywania zadań.
Obszar
prawny
Zoptymalizuj pracę działu prawnego – uporządkuj umowy i aneksy w jednym systemie oraz zapewnij zespołowi wygodny dostęp do informacji.
Obszar
administracyjny
Minimalizuj opóźnienia, błędy lub zagubienia dokumentów dzięki automatyzacji procesów w obszarze administracyjnym.
Obszar
IT
Usprawnij pracę działu IT dzięki łatwemu monitorowaniu projektów na każdym etapie.