Obszar finansowy
Poprzez automatyzację wybranych czynności system pozwala na efektywniejsze wypracowanie rezultatów dla określonych zadań, które do tej pory były powtarzalne, czasochłonne i wykonywane manualnie.
Obszar finansowy
Poprzez automatyzację wybranych czynności system pozwala na efektywniejsze wypracowanie rezultatów dla zadań, które do tej pory były powtarzalne, czasochłonne i wykonywane manualnie.
Przykładowe procesy w obszarze finansowym
Wdrożenie obiegu faktur w Grupie PWN
Przykładowe funkcjonalności
Automatyczne odczytywanie danych z faktur
Nie ma potrzeby przepisywania danych z faktury do systemu. Dzięki sztucznej inteligencji każda faktura wystawiona zgodnie z przepisami zostanie rozpoznana, a odczytane dane wprowadzone do systemu.
Słowniki zewnętrzne
Możesz swobodnie korzystać z bieżących informacji z Twojego systemu ERP takich jak dostawcy, MPK, nazwy projektów, konta, formy płatności itp. AMODIT synchronizuje te dane w żądanych przedziałach czasowych, przykładowo raz dziennie.
Sprawdzanie statusu podmiotu w VAT i VIES
System jest zintegrowany z bazą Ministerstwa Finansów oraz bazą VIES. Dzięki temu na bieżąco masz pewność, że Twoi kontrahenci są czynnymi podatnikami VAT.
Wielopoziomowa akceptacja
Procesy finansowe wymagają wariantowych ścieżek akceptacji uwzględniających wiele poziomów od opisu merytorycznego poprzez akceptację merytoryczną, finansową aż po akceptację zarządu i księgowości. AMODIT dzięki regułom biznesowym, pozwala odzwierciedlić każdą tego typu sytuację.
Wymiana danych z systemami księgowymi
Amodit umożliwia dwukierunkową wymianę danych z dowolnymi systemami ERP. Potrafi synchronizować słowniki np. kontrahentów, kont księgowych, MPK itp. oraz eksportować dane. Może również odczytywać z systemu ERP dowolne inne dane.
Kursy walut
Jeśli do wyliczenia kwot niezbędne są kursy walut, to AMODIT potrafi odczytać odpowiedni kurs waluty z tabel udostępnianych w sieci przez NBP.
Success story
Automatyzacja przekazywania faktur kosztowych do departamentu księgowości
Klient będący dużą spółką giełdową z branży FMCG potrzebował zautomatyzowanego systemu przekazywania faktur kosztowych do departamentu księgowości. Celem było usprawnienie pracy podczas procesowania faktur kosztowych oraz sprawienie, aby w większości sprawy obsługiwane były bez udziału użytkowników.


Zakres wdrożenia
- Faktury i inne dokumenty od dostawców trafiają na zdefiniowany adres mailowy. Faktury otrzymane w formie papierowej są skanowane i także wysyłane mailem.
- System na podstawie każdego odebranego maila tworzy automatycznie nową sprawę i odczytuje zawartość załączników za pomocą dwóch usług OCR – wbudowanej i zewnętrznej dedykowanej do obsługi faktur
- Średnio 66% utworzonych spraw zawiera parametry, które pozwalają na automatyczne, wg zdefiniowanych reguł biznesowych, przesłanie faktury na jeden z kilku zdefiniowanych adresów mailowych do departamentu księgowości lub odesłanie maila do nadawcy. Pozostałe sprawy wymagają częściowej obsługi przez użytkownika, najczęściej z powodu niepełnych danych na fakturze lub z powodu błędnego odczytu przez OCR.
Korzyści
Usprawnienie przesyłania faktur do departamentu księgowości
Zwiększona automatyzacja, która nie wymaga udziału użytkownika

65% oszczędność nakładu pracy w procesie przetwarzania faktur
Efektywniejsze wypracowywanie rezultatów dla czynności, które do tej pory były powtarzalne, czasochłonne i wykonywane manualnie
Przekonaj się, jak Amodit może pomóc Twojej firmie
Korzyści
Usprawnienie przesyłania faktur do departamentu księgowości
Zwiększona automatyzacja, która nie wymaga udziału użytkownika
65% oszczędność nakładu pracy w procesie przetwarzania faktur
Efektywniejsze wypracowywanie rezultatów dla czynności, które do tej pory były powtarzalne, czasochłonne i wykonywane manualnie
Jakie jeszcze obszary możesz usprawnić w swojej firmie?
Obszar kadrowy
Automatyzacja procesów w obszarze kadrowym pozwala przechowywać wszystkie dane pracowników w jednym miejscu.
Obszar prawny
Optymalizacja procesów w dziale prawnym pozwala na uporządkowanie umów czy aneksów w jednym systemie.
Obszar administracyjny
Automatyzacja procesów pozwala wyeliminować lub ograniczyć opóźnienia, błędy bądź zagubienie dokumentów.
Obszar IT
System wspomaga prace działu, dzięki czemu można z łatwością monitorować etapy wdrażanych projektów.