Schemat blokowy

Ochrona sygnalistów

Czy Twoja organizacja jest gotowa na wejście w życie ustawy o ochronie sygnalistów? Poznaj rozwiązanie dostosowane do obowiązkowych wymogów, zapewniając pełną ochronę dla sygnalistów i przejrzyste procedury dla Twojej organizacji. Nie trać czasu – zainwestuj w bezpieczeństwo i uczciwość w Twojej firmie już teraz!

Dowiedz się więcej
Ochrona sygnalistów

Czym jest ustawa o ochronie sygnalistów?

Ustawa o ochronie sygnalistów to regulacja prawna mająca na celu zapewnienie ochrony osobom zgłaszającym nieprawidłowości w miejscu pracy. Jej głównym celem jest stworzenie bezpiecznego środowiska dla sygnalistów, którzy informują o naruszeniach prawa lub nieetycznych praktykach w swojej organizacji. Ustawa określa obowiązki pracodawców w zakresie ustanowienia procedur zgłaszania oraz zapewnia środki ochrony przed ewentualnym odwetem ze strony pracodawcy. Celem ustawy jest zwiększenie przejrzystości i odpowiedzialności w różnych sektorach, a także promowanie kultury praworządności i etyki, chroniąc jednocześnie tych, którzy ryzykują, aby ujawnić nieprawidłowości.

Jak działa ochrona sygnalistów?

Jak zgłaszać nieprawidłowości z AMODIT? Wdrożenie może objąć aż trzy formy dokonywania zgłoszeń. Pierwsza i najwygodniejsza dla sygnalistów to formularz www dostępny na platformie. To intuicyjna strona internetowa, która umożliwia sygnaliście dokonanie zgłoszenia poprzez prosty formularz online. Twoja firma otrzyma unikalny link, który może być łatwo udostępniony wewnątrz organizacji jako bezpośrednie przekierowanie do formularza zgłoszeniowego. Poza zgłoszeniami online dostępna jest także infolinia, która pozwoli dokonać zgłoszenia poprzez rozmowę z zewnętrznym konsultantem.

Ochrona sygnalistów - podstawa prawna

Zapewniamy organizacjom prosty i skuteczny system zgłaszania nieprawidłowości, który spełnia wymogi DYREKTYWY UE 2019/1937 dotyczącej Ochrony Sygnalistów. Nasz Program Ochrony Sygnalistów umożliwia pracownikom łatwe i bezpieczne zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości, jednocześnie umożliwiając organizacjom skuteczne reagowanie na sygnały naruszeń prawa.

Jak działa ochrona sygnalistów w AMODIT

Ochrona sygnalistów w AMODIT umożliwia zgłaszanie problemów za pomocą trzech intuicyjnych kanałów: formularza online, kontaktu telefonicznego oraz e-maila. Gwarantuje to dostępność i wygodę dla każdego użytkownika. Dzięki automatycznemu przypisaniu zgłoszeń do odpowiednich osób w aplikacji AMODIT każda sprawa jest szybko i skutecznie rozpatrywana zgodnie z ustalonymi procedurami. Proces ten jest w pełni transparentny. Sprzyja to dokładnej analizie i szybkiemu rozwiązaniu problemu. Platforma nie tylko zapewnia możliwość realizacji zgłoszeń, ale także zwiększa efektywność zarządzania sprawami w Twojej organizacji.

Dlaczego warto wybrać ochronę sygnalistów od AMODIT?

Co zyska firma, wdrażając ochronę sygnalistów z pomocą AMODIT?

Szybkie uruchomienie

Szybkie wprowadzenie systemu zapewniające minimalizację czasu implementacji.

Pełna zgodność z przepisami

System w pełni zgodny z aktualnymi wymogami prawnymi, gwarantujący bezpieczeństwo danych.

Gotowy portal zgłoszeniowy

Platforma dla sygnalistów umożliwiająca składanie zgłoszeń w sposób jawny lub anonimowy.

Prosta płatność roczna

Jednolita opłata roczna, niezależna od liczby sygnalistów, dostępna dla pracowników, kontraktorów B2B, dostawców i innych.

Zarządzanie zgłoszeniami po stronie pracodawcy

Gotowy do użytku proces obsługi zgłoszeń z opcją rozbudowy i zakupu dodatkowych licencji dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie.

Zaawansowane możliwości raportowania i integracji

Szerokie opcje tworzenia raportów, ustalania reguł i integracji z innymi systemami.

Zgłoszenia telefoniczne

Możliwość przyjmowania zgłoszeń przez telefon. Opcja dostępna za dodatkową opłatą.

Wzory dokumentów prawnych

Możliwość zakupu za dodatkową opłatą pakietu wzorów dokumentów prawnych wspierająca zgodność operacyjną.

Proces ochrony sygnalistów w AMODIT z perspektywy pracodawcy

1. Zarejestruj swoją firmę w naszym systemie

2. Link do systemu zgłoszeniowego

Otrzymasz link, który możesz udostępnić swoim pracownikom i współpracownikom, aby mogli składać zgłoszenia. Link ten można również włączyć do regulaminu sygnalistów.

3. Zgłoszenia telefoniczne

Opcjonalnie istnieje możliwość aktywacji zgłoszeń telefonicznych.

4. Dedykowany panel

Osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń otrzyma dedykowany panel umożliwiający zarządzanie zgłoszeniami i generowanie raportów.

5. Powiadomienia

W przypadku otrzymania zgłoszenia zostaniesz powiadomiony o tym za pośrednictwem e-maila, a zgłoszenie będzie mogło być obsłużone przez dedykowany panel.

6. Komunikacja z sygnalistą

Panel pozwoli na komunikację z sygnalistą w sprawie zgłoszenia oraz na zadawanie pytań nawet jeśli sygnalista zdecyduje się pozostać anonimowy.

7. Personalizacja procesu

Dodatkowo możesz spersonalizować proces obsługi zgłoszeń, by spełniał specyficzne wymagania i potrzeby Twojej firmy.

Proces ochrony sygnalistów w AMODIT z perspektywy pracownika

1. Wypełnij formularz

Przejdź do linku dostarczonego przez pracodawcę i wypełnij dostępny formularz.

2. Wybierz formę zgłoszenia

Zdecyduj, czy chcesz zostawić swoje dane kontaktowe oraz, czy wyrażasz zgodę na ich udostępnienie pracodawcy.

  • Ujawnienie swoich danych gwarantuje Ci ochronę prawną zgodnie z obowiązującą ustawą.
  • Jeśli zdecydujesz się na pozostawienie danych, ale bez ich ujawniania pracodawcy, będziemy pośredniczyć w komunikacji między Tobą a pracodawcą.

3. Powiadomienia

Pozostawienie danych kontaktowych umożliwi otrzymywanie powiadomień o postępach w obsłudze zgłoszenia.

4. Anonimowe śledzenie

Jeśli zdecydujesz się nie pozostawiać danych kontaktowych, otrzymasz link, który pozwoli Ci anonimowo śledzić postępy w obsłudze zgłoszenia.

Funkcjonalności ochrony sygnalistów w AMODIT

  • Forma zgłoszenia
  • Forma kontaktu
  • Załączniki do zgłoszenia
  • Notyfikacje do sprawy
  • Bezpieczeństwo danych
  • Możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb
Schemat blokowy
  • Wybór formy zgłoszenia: anonimowe, poufne lub jawne.

  • Dwustronny, anonimowy dialog z sygnalistą, z możliwością udzielania informacji zwrotnej.

  • Możliwość załączania dokumentów do zgłoszenia.

  • Automatyczne notyfikacje informujące o statusie zgłoszenia.

  • Zapewnione szyfrowanie danych dla bezpieczeństwa i poufności informacji.

  • Dowolnie zaprojektowany obieg zgłoszenia wewnątrz organizacji wraz z zastosowaniem indywidualnych automatyzacji procesu.

  • Automatyczne przypisywanie zgłoszeń do rozpatrzenia przez odpowiednich użytkowników lub zespół.

  • Śledzenie statusu zgłoszenia w czasie rzeczywistym przez wszystkie etapy rozpatrywania.

  • Możliwość przekazywania zgłoszenia między różnymi użytkownikami lub zespołami w celu uzyskania opinii bądź dodatkowych informacji.

  • Możliwość nadawania priorytetów i terminów realizacji dla zgłoszeń, aby zapewnić szybką reakcję na pilne przypadki.

  • Generowanie raportów i statystyk dotyczących zgłoszeń, umożliwiających analizę trendów i efektywność procesu rozpatrywania.

  • Zapewnienie pełnej historii działań podjętych w ramach każdego zgłoszenia, co umożliwia audyt procesu i zapewnienie zgodności z przepisami prawnymi i wewnętrznymi procedurami organizacji.

Laptop
  • Automatyzacja procesu
  • Śledzenie statusów
  • Przekazywanie zgłoszeń
  • Priorytety i terminy
  • Raporty i statystyki
  • Pełna historia zgłoszeń
  • Forma zgłoszenia

    Wybór formy zgłoszenia: anonimowe, poufne lub jawne.

  • Forma kontaktu

    Dwustronny, anonimowy dialog z sygnalistą, z możliwością udzielania informacji zwrotnej.

  • Załączniki do zgłoszenia

    Możliwość załączania dokumentów do zgłoszenia.

  • Notyfikacje do sprawy

    Automatyczne notyfikacje informujące o statusie zgłoszenia.

  • Bezpieczeństwo danych

    Zapewnione szyfrowanie danych dla bezpieczeństwa i poufności informacji.

  • Możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb

    Dowolnie zaprojektowany obieg zgłoszenia wewnątrz organizacji wraz z zastosowaniem indywidualnych automatyzacji procesu.

  • Automatyzacja procesu

    Automatyczne przypisywanie zgłoszeń do rozpatrzenia przez odpowiednich użytkowników lub zespół.

  • Śledzenie statusów

    Śledzenie statusu zgłoszenia w czasie rzeczywistym przez wszystkie etapy rozpatrywania.

  • Przekazywanie zgłoszeń

    Możliwość przekazywania zgłoszenia między różnymi użytkownikami lub zespołami w celu uzyskania opinii bądź dodatkowych informacji.

  • Priorytety i terminy

    Możliwość nadawania priorytetów i terminów realizacji dla zgłoszeń, aby zapewnić szybką reakcję na pilne przypadki.

  • Raporty i statystyki

    Generowanie raportów i statystyk dotyczących zgłoszeń, umożliwiających analizę trendów i efektywność procesu rozpatrywania.

  • Pełna historia zgłoszeń

    Zapewnienie pełnej historii działań podjętych w ramach każdego zgłoszenia, co umożliwia audyt procesu i zapewnienie zgodności z przepisami prawnymi i wewnętrznymi procedurami organizacji.

Cennik

Aktywacja

Opłata jednorazowa w wysokości 500 PLN.

Portal online i proces obsługi zgłoszeń

  • Pierwsze 6 miesięcy bezpłatnie.
  • Następnie 500 PLN miesięcznie, płatne z góry za cały rok.
  • Darmowa obsługa zgłoszeń sygnalistów przez portal online.

Szablony dokumentów

Zestaw szablonów dokumentów prawnych (w tym regulamin) – wycena indywidualna.

Obsługa telefoniczna i mailowa zgłoszeń

  • Stała opłata za gotowość wynosi 100 PLN miesięcznie (płatne z góry za rok).
  • 250 PLN netto za przyjęcie każdego zgłoszenia (telefonicznie lub mailowo), w tym zebranie wszystkich niezbędnych informacji od klienta zgodnie z ustalonym standardem i wprowadzenie ich do systemu AMODIT.
  • 100 PLN netto za obsługę zgłoszeń informacyjnych, odpowiadanie na pytania dzwoniących osób na temat funkcjonowania usługi, sposobu zgłaszania oraz zapewnienia poufności i anonimowości.

Ceny podane w wartości netto.

Umów się na darmową konsultację

z jednym z naszych specjalistów. Zaprezentujemy Ci krok po kroku, jak przy pomocy AMODIT skutecznie wprowadzić ochronę sygnalistów w Twojej firmie.

    Administratorem danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego jest Astrafox sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość. Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, ograniczenia, usunięcia, wniesienia sprzeciwu oraz skargi do organu nadzorczego. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu podanych danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.