Premiera wersji beta.231231
20.10.2023
nowości
funkcjonalności
- Nowy moduł dashboardów: Pozwala na tworzenie interaktywnych pulpitów raportowych opartych na danych generowanych przez nowy moduł raportowy. To ułatwia prezentację kluczowych wskaźników w sposób bardziej przystępny i efektywny niż tradycyjne raporty.
- Filtrowanie po zagregowanych danych: Nowa możliwość filtracji wyników na raporcie, która dotychczas była ograniczona. Teraz można wybierać konkretne wyniki spełniające określone warunki, podobnie jak przy użyciu klauzuli „HAVING” w SQL.
- Planowanie zasobów: Nowa wizualizacja „Planowanie zasobów” zastępuje funkcjonalność starego wykresu Gantt.
- Integracja z eDoręczeniami: Pozwala na nadawanie i odbieranie wiadomości bezpośrednio z aplikacji AMODIT.
Nowy moduł dashboardów
Najważniejszym dodatkiem w tej wersji jest nowy moduł dashboardów. Dlaczego jest to tak istotne? Moduł ten pozwala użytkownikom tworzyć interaktywne pulpity raportowe oparte na danych generowanych przez nowy moduł raportowy. To znaczący krok naprzód, który umożliwia prezentację kluczowych wskaźników w bardziej przystępny i efektywny sposób w porównaniu do tradycyjnych raportów. Różnica między raportami a dashboardami polega na tym, że raporty dostarczają statyczne dane, podczas gdy dashboardy pozwalają na interakcję i dynamiczną analizę. Nowy moduł jest bardziej intuicyjny, prostszy w obsłudze, a także przyciąga wzrok estetycznym designem, co znacznie ułatwia prezentację danych i podejmowanie szybszych decyzji biznesowych.
Nowości w module raportowym
Moduł raportowy jest stale rozwijany o nowe funkcjonalności, ale także wersja najnowszego modułu jest sukcesywnie wzbogacana o opcje znane z poprzednich odsłon.
Nowa opcja filtrowania po zagregowanych danych
Jednym z kluczowych nowych elementów, który pojawił się w wersji beta.231231, jest możliwość filtrowania zagregowanych wyników na raporcie. Do tej pory ograniczało się to jedynie do filtrowania na pojedynczych rekordach. W tej wersji raportów można wybrać konkretne wyniki spełniające określone warunki, podobnie jak przy użyciu klauzuli „HAVING” w SQL, by na raporcie typu wykres kolumnowy pokazać np. tylko te słupki, w których sumaryczna wartość przekracza np. 1000, 10 000 czy 100 000.
Planowanie zasobów, czyli stary Gantt
Wraz z publikacją poprzedniej wersji 230930 Gantt zyskał nowe możliwości. Stał się wykresem Gantt’a dedykowanym planowaniu rozłożenia zadań w czasie – przestał się więc nadawać do liniowego prezentowania danych. Wielu z naszych Klientów korzystało z tej wizualizacji do planowania zasobów np. prezentacji grafiku urlopów. W celu utrzymania funkcjonalności prezentowania spraw w jednym wierszu, liniowo, wydzieliliśmy nowy sposób wizualizacji danych o nazwie „Planowanie zasobów”.
eDoręczenia – nowa integracja
eDoręczenia to system elektronicznej wymiany dokumentów, który zyskuje na zainteresowaniu ze względu na bliski termin obowiązku posiadania tych skrzynek przez wskazane podmioty (dla niektórych już od 10 grudnia 2023 – dowiedz się więcej). Najnowsza wersja AMODIT wprowadza integrację z eDoręczeniami, co pozwala na nadawanie i odbieranie wiadomości bezpośrednio z aplikacji elektronicznego obiegu dokumentów. Dzięki temu możemy rozszerzyć korzyści płynące z wdrożenia eDoręczeń o możliwość zbudowania dowolnego obiegu takiej korespondencji w firmie.
Usługa hybrydowa PUH
AMODIT umożliwia zarówno nadawanie w pełni elektronicznych listów poleconych na skrzynki eDoręczeń, jak i użycie usługi hybrydowej PUH, umożliwiając nadawanie elektronicznych listów poleconych do odbiorców, którzy jeszcze nie posiadają skrzynki eDoręczeń. W metodzie hybrydowej nadawca wysyła listy elektroniczne, a Poczta Polska jako obecnie wyznaczony dostawca konwertuje list elektroniczny na formę papierową, by dostarczyć go do odbiorcy metodą tradycyjną.
Baza ADE
W celu nadania korespondencji na skrzynkę eDoręczeń niezbędne jest podanie adresu skrzynki odbiorcy. Nie trzeba się tutaj martwić koniecznością samodzielnego zdobywania tych adresów. Integracja z bazą ADE pozwala na wyszukiwanie odbiorcy poprzez NIP lub PESEL.
Możliwość korzystania z integracji wymaga posiadania licencji na moduł eDoręczeń w AMODIT.
Serdecznie zachęcamy do testów najnowszej wersji AMODIT. Nowy moduł dashboardów, ulepszenia w module raportowym oraz integracja z eDoręczeniami z pewnością przyczynią się do poprawy efektywności i przejrzystości pracy w firmie.