Case study PCBC
+48 538 116 005 poland@amodit.com

Większa efektywność zespołu dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów w PCBC

Wygodny dostęp do danych, skrócenie czasu potrzebnego na proces i sprawny przepływ informacji w zespole – to tylko niektóre pozytywne zmiany, które zaszły w PCBC po wdrożeniu Amodit. 

Większa efektywność zespołu dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów w PCBC

Wygodny dostęp do danych, skrócenie czasu potrzebnego na proces i sprawny przepływ informacji w zespole – to tylko niektóre pozytywne zmiany, które zaszły w PCBC po wdrożeniu Amodit. 

Wstęp

Polskie Centrum Badań i Certyfikacji Spółka Akcyjna to firma z ponad sześćdziesięcioletnią tradycją. Jako jednoosobowa spółka Skarbu Państwa powstała 31 października 2002 r. w miejsce państwowej jednostki organizacyjnej o tej samej nazwie. Główną siedzibą Spółki jest Warszawa, ale firma prowadzi również biura w dwóch innych lokalizacjach w Polsce – w Gdańsku oraz w Pile.

Firma zajmuje się:

  • certyfikacją systemów zarządzania,
  • certyfikacją wyrobów na zgodność z obowiązującymi normami i na znaki jakości,
  • certyfikacją rolnictwa ekologicznego,
  • oceną zgodności wyrobów,
  • prowadzeniem dwóch akredytowanych laboratoriów badawczych (laboratorium nawozów i wyrobów chemicznych w Pile oraz laboratorium wyrobów budowlanych w Gdańsku),
  • organizacją szkoleń oraz doskonaleniem kadr w obszarze badań, certyfikacji i oceny zgodności.

PCBC jest partnerem prestiżowych organizacji europejskich i światowych m.in. Międzynarodowego Zrzeszenia Jednostek Certyfikujących IQNET. Wydawane przez firmę certyfikaty są honorowane na całym świecie.

Spółka działa na rynku krajowym, europejskim oraz światowym. W 2022 roku dominowała sprzedaż na rynek krajów spoza UE.

Wyzwanie

PCBC od wielu lat korzysta z systemów informatycznych pomocnych w organizacji oraz zarządzaniu Spółką, w tym z: programu finansowo-księgowego Symfonia oraz kadrowego E-pracownik, CRM, systemów informatycznych dedykowanych do obsługi poszczególnych jednostek biznesowych.

Firmie zależało na optymalizacji procesów biznesowych. Wśród podstawowych oczekiwań znajdowało się usprawnienie: kompleksowego zarządzania dokumentacją księgową (obiegiem faktur) na każdym poziomie organizacyjnym, rejestracji korespondencji, procesu delegacji, rejestracji umów.

Dotychczas wszystkie te procesy były realizowane w formie papierowej.

Rozwiązanie

Zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami w Spółce wdrożone zostały 4 moduły Amodit:

    • korespondencji przychodzącej i wychodzącej (połączonej z modułem eNadawcy Poczty Polskiej poprzez konektor),
    • moduł obiegu faktur (połączonej z systemem Symfonia poprzez konektor),
    • moduł umów,
    • moduł delegacji krajowych i zagranicznych.

Zdecydowaliśmy się na wdrożenie EOD Amodit ze względu na przejrzysty przepływ informacji dla wszystkich użytkowników biorących udział w danym procesie. Zależało nam na lepszej kontroli obiegu dokumentów oraz skróceniu czasu potrzebnego na realizację poszczególnych procesów. Kolejnym argumentem był ułatwiony dostęp do danych historycznych oraz pełny wgląd w historię przebiegu poszczególnych procesów.

powiedziała Aleksandra Kostrzewa, Prezes Zarządu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A.

Korzyści

Z perspektywy kilkumiesięcznych obserwacji powdrożeniowych klient zauważył, że informatyzacja procesów obiegu dokumentacji w znaczący sposób ułatwiła zarządzanie firmą i podniosła efektywność pracy zespołu.

Każdy z modułów usprawnił funkcjonowanie firmy w konkretnym obszarze – korzyści wyszczególniono poniżej.

    Moduł OBIEG FAKTUR to:

    • skrócenie całego procesu,
    • brak konieczności opisu faktur w formie papierowej,
    • łatwa edycja opisu faktur,
    • wszystkie akceptacje etapów procesu w jednym miejscu,
    • bezpośredni zapis faktur do Symfonii,
    • elektroniczna archiwizacja faktur,
    • dostęp do dokumentów, danych historycznych oraz opisów przez przeglądarkę,
    • lepsza kontrola czasu procesowania dokumentów,
    • pełny wgląd do historii przebiegu procesu,
    • automatyczne sprawdzanie kontrahentów na Białej Liście VAT oraz w bazie VIES,
    • weryfikacja controllingowa dokumentów w wersji elektronicznej bez konieczności wypożyczania dokumentów papierowych z księgowości,
    • sprawna współpraca z kontrahentami, którzy mogą przesłać fakturę bezpośrednio na dedykowany adres e-mail, pomijając etap wysyłki na imienny adres pracownika, co skraca obieg dokumentu.

    Moduł UMOWY to:

    • wygodny podgląd treści w centralnym rejestrze umów,
    • sprawny przepływ informacji dla wszystkich biorących udział w danym procesie,
    • łatwe zarządzanie uprawnieniami do umów,
    • większa terminowość dzięki inteligentnemu systemowi przypominającemu o kończących się umowach.

    Moduł DELEGACJE to:

    • łatwe raportowanie wyjazdów służbowych dzięki centralnemu rejestrowi wszystkich delegacji,
    • możliwość przygotowania i rozliczenia delegacji drogą elektroniczną,
    • automatyczne wyliczanie diet i kosztów podróży służbowej przez system,
    • inteligentne powiadomienia, np. o konieczności wypłaty zaliczki, nieobecności w pracy na czas delegacji, konieczności zatwierdzania i rozliczenia wyjazdu, szczegółach rozliczenia delegacji, potrzebie rezerwacji hotelu czy ubezpieczeniu przy delegacji zagranicznej.

    Moduł KORESPONDENCJA to:

    • możliwość szybkiej i wygodnej rejestracji dokumentów w elektronicznym centralnym rejestrze pism przychodzących i wychodzących (zamiast papierowej księgi korespondencyjnej),
    • integracja z modułem eNadawca Poczty Polskiej,
    • opcja wyboru gotowych szablonów w procesie.

    Dodatkowo we wszystkich powyższych obszarach pracownicy mają możliwość generowania raportów oraz ustawiania opcji raportowych.

      Z perspektywy kilkumiesięcznych obserwacji powdrożeniowych, stwierdzamy, że  informatyzacja procesów obiegu dokumentacji w znaczący sposób ułatwia zarządzanie firmą i podnosi efektywność pracy zespołu.

      mówi Aleksandra Kostrzewa

      Firma planuje stworzyć kompleksowy system informatyczny obejmujący większość obszarów działalności. W planach jest doskonalenie funkcjonujących modułów oraz wdrożenie kolejnych procesów, np. zarządzania flotą samochodów służbowych, nieruchomościami, dokumentacji systemowej oraz działania w zakresie podnoszenia kompetencji pracowników.

        Dowiedz się więcej

        Chcesz zautomatyzować procesy biznesowe i wdrożyć digitalizację w swojej firmie?

        Jakie jeszcze obszary możesz usprawnić w swojej firmie?

        Obszar finansowy

        Poprzez automatyzację  system pozwala na efektywniejsze wypracowanie rezultatów dla określonych zadań. 

        Obszar prawny

        Optymalizacja procesów w dziale prawnym pozwala na uporządkowanie umów czy aneksów w jednym systemie.

        Obszar kadrowy

        Automatyzacja procesów w obszarze kadrowym pozwala przechowywać wszystkie dane pracowników w jednym miejscu. 

        Obszar administracyjny

        Automatyzacja procesów pozwala wyeliminować lub ograniczyć opóźnienia, błędy bądź zagubienie dokumentów.

        Obszar IT

        System wspomaga prace działu, dzięki czemu można z łatwością monitorować etapy wdrażanych projektów.