Krajowa i zagraniczna podróż służbowa
Delegacje - od polecenia wyjazdu i pobrania zaliczki, poprzez rozliczenie i akceptację aż do zaksięgowania w systemie ERP WYPRÓBUJ DEMOKrajowa i zagraniczna podróż służbowa
Delegacje - od polecenia wyjazdu i pobrania zaliczki, poprzez rozliczenie i akceptację aż do zaksięgowania w systemie ERP WYPRÓBUJ DEMOPolecenie wyjazdu służbowego
Przed wyjazdem w podróż służbową pracownik winien mieć zaakceptowane polecenie wyjazdu służbowego określające nie tylko cel podróży, ale również dekretujące koszty tego wyjazdu na konto kosztowe, MPK, kontrahenta i inne wymiary zgodnie z przyjętymi zasadami.
Pobranie i rozliczenie zaliczki
Wyjazd służbowy to określone koszty przejazdów, noclegów czy wyżywienia. Pracownik udając się w podróż, może pobrać zaliczkę na te wydatki i rozliczyć ją po powrocie.
Akceptacja
W pierwszej kolejności pracownik uzyskuje akceptację wyjazdu i kwoty zaliczki, a po powrocie i wprowadzeniu informacji o przebiegu podróży i poniesionych kosztach uzyskuje akceptację wydatków i rozliczenia.
Dokumenty
Pracownik do rozliczenia delegacji może załączyć skany wszystkich dokumentów np. biletów, faktur za noclegi, paragonów za parkingi itp.
Diety
Wyliczenie diet zgodnie z przepisami oraz zasadami przyjętymi w przedsiębiorstwie pozwala prawidłowo rozliczyć delegację krajową, jak i zagraniczną, uwzględniając np. kursy walut i trasę podróży.
Księgowanie w ERP
Dane dotyczące delegacji, w tym odpowiedni dekret mogą być łatwo przekazane do Twojego systemu ERP.
Jak realizujemy proces delegacji?
Polecenie wyjazdu albo wniosek o wyjazd
W zależności od sytuacji pracownik może otrzymać polecenie wyjazdu od przełożonego albo skierować do niego wniosek o wyjazd służbowy. Oba przypadki są bezproblemowo obsługiwane w AMODIT.
Przygotowanie polecenia wyjazdu, to również możliwość zawnioskowania o zaliczkę.
W zależności czy jest to polecenie wyjazdu, czy wniosek o wyjazd przechodzi on odpowiednią ścieżkę akceptacji.
Rozliczenie wyjazdu
Po powrocie z delegacji pracownik wprowadza szczegóły przebiegu podróży, załącza dokumenty dotyczące poniesionych wydatków oraz składa oświadczenie. Wszystko to wykonuje elektronicznie, korzystając z formularza w AMODIT.
Na tej podstawie ustalana jest wysokość diet i przysługujących ryczałtów oraz rozliczana jest zaliczka.
Ścieżka akceptacji, rozliczenie zaliczki oraz integracja z system ERP
Proces może mieć dowolną liczbę kroków akceptacji np akceptacja rozliczenia, akceptacja formalno rachunkowa czy inne wg potrzeb.
Jednym z kroków może być również rozliczenie zaliczki czyli zwrot lub wypłata środków procownikowi.
Zaksięgowanie kosztów delegacji zgodnie z wewnętrzną polityką rachunkowości może następować bezpośrednio w systemie FK albo może zostać zautomatyzowane poprzez przeniesienie danych z systemu Amodit do Państwa systemu FK. Integracja z Państwa systemem FK wykonywana jest w ramach wdrożenia systemu AMODIT.

Automatyzacja procesów biznesowych: moduł ERP, czy niezależny system workflow?
Automatyzacja procesów biznesowych: moduł ERP, czy niezależny system workflow? Gdy organizacja dynamicznie rośnie, nieuchronnie staje przed wyzwaniem optymalizacji kosztów oraz lepszego wykorzystania zasobów. Jednym z rozwiązań jest automatyzacja procesów biznesowych,...
Dołącz do 50.000 zadowolonych użytkowników korzystających z systemu AMODIT
Przekonaj się jakie korzyści niesie za sobą wprowadzenie AMODIT i obsługuj procesy bez długiego i kosztownego wdrożenia.