Schemat blokowy

Obszar finansowy

Zależy Ci na usprawnieniu obszaru finansowego w Twojej firmie? Postaw na automatyzację wybranych procesów biznesowych. Mniej powtarzalnych i czasochłonnych zadań wykonywanych ręcznie to szansa na większą efektywność całego zespołu.

Sprawdź wersję demo
Finanse obieg elektroniczny-min

Jakie przykładowe procesy
w obszarze finansowym możesz usprawnić?

Obieg faktur

Sprawdzanie zgodności faktur z zamówieniami

Budżetowanie

Zamówienia

Akceptacja dostawcy

Rozliczanie zaliczek

Rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych

Zapotrzebowania

KSeF

Dowolne inne

Funkcjonalności

  • Automatyczne odczytywanie danych z faktur
  • Słowniki zewnętrzne
  • Sprawdzanie statusu podmiotu w VAT i VIES
  • Wielopoziomowa akceptacja
  • Wymiana danych z systemami księgowymi
  • Kursy walut
Schemat blokowy
  • Nie ma potrzeby przepisywania danych z faktury do systemu. Dzięki sztucznej inteligencji każda faktura wystawiona zgodnie z przepisami zostanie rozpoznana, a odczytane dane wprowadzone do systemu.

  • Możesz swobodnie korzystać z bieżących informacji z Twojego systemu ERP, takich jak: dostawcy, MPK, nazwy projektów, konta, formy płatności. Amodit synchronizuje te dane w określonych przedziałach czasowych, np. raz dziennie.

  • System jest zintegrowany z bazą Ministerstwa Finansów oraz bazą VIES. Dzięki temu masz pewność, że Twoi kontrahenci są czynnymi podatnikami VAT.

  • Procesy finansowe wymagają wariantowych ścieżek akceptacji uwzględniających wiele poziomów – od opisu merytorycznego, poprzez akceptację merytoryczną i finansową, aż po akceptację zarządu i księgowości. Dzięki odpowiednim regułom biznesowym Amodit pozwala odzwierciedlić każdą tego typu sytuację.

  • Amodit umożliwia dwukierunkową wymianę danych z dowolnymi systemami ERP. Potrafi synchronizować słowniki, np. kontrahentów, kont księgowych, MPK oraz eksportować dane. Może również odczytywać z systemu ERP dowolne inne dane.

  • Jeśli do wyliczenia kwot niezbędne są kursy walut, Amodit potrafi odczytać odpowiedni kurs waluty z tabel udostępnianych w sieci przez NBP.

  • Proces przetwarzania i obsługi faktur jest dużo sprawniejszy, uproszczony i dokładny.

  • Zwiększona automatyzacja, która nie wymaga udziału użytkownika.

  • 65% oszczędność nakładu pracy w procesie przetwarzania faktur.

  • Szybsze wykonywanie zadań i większa efektywność zespołu.

  • Zminimalizowanie powtarzalnych czynności wykonywanych ręcznie.

Laptop

Korzyści

  • Usprawniony procesu obsługi faktur
  • Zwiększona automatyzacja
  • Mniejszy nakład pracy
  • Większa efektywność
  • Eliminacja powtarzalnej pracy

Funkcjonalności

Korzyści

  • Automatyczne odczytywanie danych z faktur

    Nie ma potrzeby przepisywania danych z faktury do systemu. Dzięki sztucznej inteligencji każda faktura wystawiona zgodnie z przepisami zostanie rozpoznana, a odczytane dane wprowadzone do systemu.

  • Słowniki zewnętrzne

    Możesz swobodnie korzystać z bieżących informacji z Twojego systemu ERP, takich jak: dostawcy, MPK, nazwy projektów, konta, formy płatności. Amodit synchronizuje te dane w określonych przedziałach czasowych, np. raz dziennie.

  • Sprawdzanie statusu podmiotu w VAT i VIES

    System jest zintegrowany z bazą Ministerstwa Finansów oraz bazą VIES. Dzięki temu masz pewność, że Twoi kontrahenci są czynnymi podatnikami VAT.

  • Wielopoziomowa akceptacja

    Procesy finansowe wymagają wariantowych ścieżek akceptacji uwzględniających wiele poziomów – od opisu merytorycznego, poprzez akceptację merytoryczną i finansową, aż po akceptację zarządu i księgowości. Dzięki odpowiednim regułom biznesowym Amodit pozwala odzwierciedlić każdą tego typu sytuację.

  • Wymiana danych z systemami księgowymi

    Amodit umożliwia dwukierunkową wymianę danych z dowolnymi systemami ERP. Potrafi synchronizować słowniki, np. kontrahentów, kont księgowych, MPK oraz eksportować dane. Może również odczytywać z systemu ERP dowolne inne dane.

  • Kursy walut

    Jeśli do wyliczenia kwot niezbędne są kursy walut, Amodit potrafi odczytać odpowiedni kurs waluty z tabel udostępnianych w sieci przez NBP.

  • Usprawniony procesu obsługi faktur

    Proces przetwarzania i obsługi faktur jest dużo sprawniejszy, uproszczony i dokładny.

  • Zwiększona automatyzacja

    Zwiększona automatyzacja, która nie wymaga udziału użytkownika.

  • Mniejszy nakład pracy

    65% oszczędność nakładu pracy w procesie przetwarzania faktur.

  • Większa efektywność

    Szybsze wykonywanie zadań i większa efektywność zespołu.

  • Eliminacja powtarzalnej pracy

    Zminimalizowanie powtarzalnych czynności wykonywanych ręcznie.

Obszar finansowy
  • Success story z obszaru finansowego

    Wyzwanie: automatyzacja przekazywania faktur kosztowych do departamentu księgowości

    Nasz klient, duża spółka giełdowa z branży FMCG, potrzebował zautomatyzowanego systemu przekazywania faktur kosztowych do departamentu księgowości. Celem było usprawnienie pracy podczas procesowania faktur kosztowych oraz automatyzacja obsługi zadań.

    Rozwiązanie przed wdrożeniem systemu

    Przed wdrożeniem AMODIT w firmie klienta obsługa faktur i innych dokumentów finansowych odbywała się ręcznie. W praktyce proces polegał na przekazywaniu wydruków z biurka na biurko – zdarzało się, że dokumenty ginęły, trafiały do nieodpowiednich osób, a sam obieg trwał za długo. Dodatkowo nikt nie mógł sprawdzić, na jakim etapie ścieżki akceptacji znajduje się dany dokument i kto jest aktualnie odpowiedzialny za jego obsługę.

    Zakres i korzyści wdrożenia

    Po wdrożeniu AMODIT firma uzyskała klarowną ścieżkę akceptacji faktur. Każdy dokument od dostawców trafia na zdefiniowany adres mailowy. Faktury otrzymane w formie papierowej są skanowane i także wysyłane mailem.

    Dużym osiągnięciem jest optymalizacja pracy. System na podstawie każdego odebranego maila tworzy automatycznie nową sprawę i odczytuje zawartość załączników za pomocą dwóch usług OCR – wbudowanej i zewnętrznej dedykowanej do obsługi faktur.

    Średnio 65% utworzonych spraw zawiera parametry, które pozwalają na automatyczne przesłanie faktury na jeden z kilku zdefiniowanych adresów mailowych do departamentu księgowości lub odesłanie maila do nadawcy. Pozostałe sprawy wymagają częściowej obsługi przez użytkownika, najczęściej z powodu niepełnych danych na fakturze lub z powodu błędnego odczytu przez OCR.

    Klient docenił również elastyczność AMODIT. Automatyzacja zadań opiera się na regułach biznesowych zdefiniowanych zgodnie z indywidualnymi potrzebami tej konkretnej firmy.

Zobacz, jak inne firmy usprawniły obszar finansowy

Chcesz dowiedzieć się, jak inni radzą sobie z optymalizacją procesów? Poszukujesz inspiracji do bardziej efektywnego zarządzania? Sprawdź case study naszych Klientów!

Umów się na darmową konsultację

z jednym z naszych specjalistów. Zaprezentujemy Ci krok po kroku, jak przy pomocy AMODIT skutecznie zoptymalizować obszar finansowy w Twojej firmie.

    Administratorem danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego jest Astrafox sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość. Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, ograniczenia, usunięcia, wniesienia sprzeciwu oraz skargi do organu nadzorczego. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu podanych danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.